woensdag 6 mei 2015

Shoplog Action en Hema

De afgelopen week heb ik weer (te?) veel leuke dingen gekocht bij mijn 2 favoriete winkels: Action en Hema. Vooral dingetjes om ons voor te bereiden op een heerlijke zomer. En die ga ik vandaag met jullie delen. Maar je bent gewaarschuwd! Dit kan leiden tot een drastische verandering van je koopgedrag... Wel goed voor de economie overigens. Nou goed, nieuwsgierig? Lees dan gauw mee!

Als eerste neem ik jullie mee in het lekkere foodassortiment van Action. Bijvoorbeeld de honing-mosterd dressing. Natuurlijk heerlijk over een frisse zomerse salade, maar ook als dipsausje voor verse groente zoals komkommer doet tie het erg goed. Een flesje kost slechts €1.09.
Ook heb ik weer een nieuwe zout- en pepermolen meegenomen. Vooral over het zout ben ik heel erg te spreken, echt lekker zout zout. Klinkt misschien raar, maar probeer het maar eens en je snapt wat ik bedoel. Ik heb vorig jaar zomer ook zo'n grote molen meegenomen en ik ben nu pas toe aan een nieuwe. Dus je kunt er erg lang mee doen. De zoutmolen kost €1.99 en de pepermolen kost €0.92.
Dan de chopped garlic, of te wel gehakte knoflook in een potje. Ideaal als je bijvoorbeeld even snel een knoflooksausje wilt maken. Zo'n potje vindt je standaard bij mij in de koelkast. Hij kost €0.79.
Als laatste de chilimayonaise. Ik gebruik deze altijd op een wrap, in combinatie met kipfilet en wortel. Heerlijke combinatie en eens weer iets anders voor de lunch. Zo'n potje kost €0.89.

Het bbq seizoen is geopend en dus zijn er weer genoeg leuke bbq-spulletjes te verkrijgen. Ken je deze tafelkleden? Ideaal! Ze zijn in diverse prints en uni kleuren en kosten slechts €0.99 per stuk. Bij ons worden ze ook wel wegwerptafelkleden genoemd ;-)
Om het dan nog een beetje leuk aan te kleden heb ik deze servetten meegenomen. Summerstyle! Ook de servetten waren €0.99. Beide verkrijgbaar bij Action.

We blijven nog even in zomerse sferen: is tie niet superleuk deze glazen sapkan met kraantje? Ideaal voor de sangria met verse vruchten. Gekocht bij Action voor €3.99.
Bij Hema kocht ik de leuke rietjes en 2 verschillende ijsblokvormpjes. De één is een XL-tray, ideaal om stukjes fruit mee te vriezen in je ijsblokjes. Hij kost €2.-. En de ananasvorm... tja die kon ik gewoon niet laten liggen voor €1.- De rietjes waren €2.-

Ik was er al een tijdje naar op zoek en bij Hema liep ik er zomaar tegenaan: papieren cakevormen. Ideaal om een keer een lekkere (arretjes)cake cadeau te doen. Deze met gekleurde sterren zien er ook nog feestelijk uit. Er zitten er 5 in een verpakking en ze kosten €3.95. 
Vorige week hield mijn keukenweegschaal er mee op. Bij Action heb ik deze gekocht en ik moet zeggen dat hij me prima bevalt! Je kunt namelijk naast de gebruikelijke grammen ook ml, oz en fl.oz afmeten. Er zit een temperatuursfunctie op en zelfs een timer. En dat voor €6.99. 

Nog een paar random keukenspulletjes... Deze messen waren nieuw binnen bij Action en ik ben nu eenmaal gek op mooie messen. Vooral met zo'n keramische coating. Er zitten er 3 in een verpakking: Een breed mes voor hakken, snijden en pletten. Een superscherp mes onmisbaar voor gegrilde steaks of gebakken karbonades. En een klein mes voor het snijden van groenten en fruit. Het setje kost €4.99. En ik kan je zeggen, dat is het tot nu toe meer dan waard!
Als laatste het leuke beschuitblik. Het was vooral de kleur die me overhaalde, want zoveel beschuiten eet ik niet ;-) Hij is natuurlijk ook prima voor andere doeleinden te gebruiken. Maar hij moest mee voor €1.39! Ook gekocht bij Action.

Waar koop jij je keukenspulletjes?


1 opmerking:

Kelly zei

Wat een leuke spulletjes! Ik vind vooral het assortiment bij de Blokker altijd erg leuk. Vandaag nog marmeren onderzetters gehaald (3.99 voor 4 stuks) en een marmeren snijplank (4.99) echt geen geld!