donderdag 30 juli 2015

Top 5: Bloemkool

Toen ik vanavond mijn bloemkool in roosjes sneed, dacht ik: 'kan dit nu niet spannender'... Ik bedoel, we hebben heerlijk Hollands gegeten. Aardappeltjes uit de oven, bloemkool met een kaassausje en een lekker rundersaucijsje van Koop een Koe. Toch besloot ik eens te gaan zoeken naar meer variatie met de bloemkool. En ik kwam dingen tegen die ik zeker te weten uit ga proberen! Hier komt mijn top 5, lees je mee?
1. Gezondere variant op de pizzabodem
Met stip op nummer 1! Deze variant op de pizzabodem van Lekker & Simpel gemaakt met (inderdaad..) bloemkool. Absoluut een variant die ik ga uitproberen, I love pizza!
Bron: Lekker & Simpel

2. Bloemkool 'steak' met frisse salsa
Verrassend deze bloemkool 'steak' van Beginspiration! Lekker zomers en supergezond. Ik ben benieuwd...
Bron: Beginspiration

3. Bloemkoolsoep
Ook van deze groente kun je prima soep maken. Dat bewijst Pauline wel met deze heerlijke bloemkoolsoep met gebakken spekjes.
Bron: Uit Paulines keuken

4. Bloemkoolquiche
Altijd goed: quiche. Ook deze variant van Brenda lijkt me heerlijk!
Bron: Brenda Kookt

5. Bloemkooltaartjes uit de oven
Wederom een lekker receptje van Lekker & Simpel: bloemkooltaartjes!
Bron: Lekker & Simpel

Welke variatie ga jij uitproberen?

Geen opmerkingen: