maandag 27 juli 2015

Shoplog Dille&Kamille en Xenos

Tijd voor een shoplog! In dit berichtje kon je al lezen dat ik heerlijke lavendel had gekocht bij Dille en Kamille. Maar dat was zeker niet het enige wat ik gekocht heb! Ik vind dat zo'n fijne winkel... Ik word helemaal blij van de spulletjes die ze daar verkopen en kom dan ook altijd met een volle tas weer thuis. Ook heb ik vorige week leuke nieuwe dingen bij Xenos gescoord. Beide shopmomentjes laat ik je nu zien! Kijk je mee?
Dille en Kamille
Ik begin met iets wat ik altijd bij Dille en Kamille meeneem: thee. Ik vind de thee daar zó lekker! Deze keer heb ik gekozen voor de rooibos variant vanille en citroen. Ook heb ik een ijsthee variant meegenomen in de smaak appel en vlierbloesem.
En ze zijn heerlijk! De prijs? Beide soorten kosten €3,95 per zakje.

Ook koop ik iedere keer een ander smaakje jam. Deze keer koos ik voor de vijgenjam.
Een lekkere grote pot van 385 gram voor €4,50.

En al eerder genoemd: de lavendel. Heerlijk om thee van te trekken, te gebruiken in taart of cupcakes of om 'gewoon' een geurzakje van te maken.
€3,25 voor een zakje van 70 gram. Dit lijkt misschien weinig, maar hier kun je heel veel mee!

Ik was heel nieuwsgierig naar deze zakjes van Agroposta:
Het is limonadesiroop, verpakt in een stijlvol zakje, voldoende voor 1 glas limonade. Ze zijn verkrijgbaar in 5 verschillende smaken. Ik koos voor de salie, vlierbloesem en lavendel. Helemaal gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Dus geen kleur- en smaakversterkers, geen conserveringsmiddelen en glutenvrij. Ik heb de vlierbloesem al uitgeprobeerd en hij was super!
Per zakje €1,-

En als laatste bij Dille en Kamille: mix voor wortelcake.
Mijn absolute favoriet in de categorie taarten. Ik maak het beslag normaal gesproken zelf, maar ik vond dit wel de moeite waard om eens uit te proberen. Kosten per zakje €4,95

Xenos
Al langere tijd was ik op zoek naar een degelijke, niet te dure vleesthermometer. Totdat ik deze tegen kwam bij Xenos:
Over 2 weken ga ik uitgebreid koken voor mijn ouders, een prima moment om een groot stuk vlees klaar te maken (op de bbq?) en om de thermometer uit te proberen. Op de achterkant van de verpakking staat een indicatie wat betreft bereidingstijd bij verschillende vleessoorten en gewicht van het vlees.
De prijs? Een lachertje: €2,99.

Tja, dit is gewoon iets wat je tegenkomt en niet kunt laten liggen...
Houten ijslepeltjes, 24 stuks voor €0,99.

Ik loop nooit zomaar voorbij de food-artikelen bij Xenos. Aparte pasta(sauzen), lekkere olijven en meer mediterraanse producten. Zo heb ik deze keer deze bruschetta meegenomen...
In de smaak mango/paprika. Een keer wat anders dan anders! €1,99 per pot.

Bekentenis: ik heb een zwak voor papieren bordjes/bekertjes en bijpassende servetten. Hóe leuk staat dan tijdens een bbq?! Deze kon ik dan ook niet laten liggen:
Dit is wel helemaal mijn kleurtje. En de geografische vormen zijn ook helemaal hot op het moment. Bordjes €1,79, bekers €0,99 en servetten €1,29.

Weer genoeg geshopt dus! Allemaal dingetjes voor een heerlijke zomer. Wat is jouw favoriet?

Geen opmerkingen: