zondag 19 juli 2015

Met de billen bloot; update nmr 2 + top 3 traktatie ontbijtjes

Vijf weken geleden is het alweer toen ik mijn eerste bericht over mijn 'afvalstrijd' schreef. In mijn eerste update schreef ik al dat het goed ging en quess what... ik hou het nog steeds prima vol! De eerste weken vlogen de kilo's eraf, nu gaat het wat langzamer maar gestaag. Resultaat: 6,5 kilo lichter. Die magische grens van 90 kilo komt nu wel heel dichtbij! En ik verneem het... Ik verneem het aan mezelf,  ik verneem het aan m'n kleding en het allermooiste: ik zit nu al lekkerder in m'n vel. Het is soms best lastig, maar het gaat me lukken! De hele week hou ik me netjes aan m'n regeltjes. Op zondag staat daar iets tegenover: een traktatie ontbijtje! Ik mag ontbijten met wat ík wil. En daarin heb ik een top 3 gemaakt. Nieuwsgierig? Lees dan gauw verder!
Nummer 1: Broodje geitenkaas
Laten we deze top 3 beginnen met mijn favoriete belegde broodje: zachte geitenkaas met walnoten, afgemaakt met een drizzle honing. Het allerlekkerste op een zo-donker-mogelijk-hard-broodje en wat rucola sla. Nu ik dit typ begin ik alweer te watertanden... Hier maak je me echt blij mee! 

Nummer 2: Appeltaarthavermout uit de oven
Dit is echt een traktatie ontbijt! Het is alsof je appeltaart eet, maar dan op een net iets gezondere manier. Verwarm de oven voor op 200 graden. Meng 40 gram havermout met 150 ml melk. Voeg hierbij een zakje (8 gram) vanillesuiker en kaneel naar smaak. Roer het geheel door en laat even staan. Schil ondertussen een appel en snij deze in kleine blokjes. Doe de appelstukjes in een ovenbestendig schaaltje en voeg het havermoutmengsel toe. Roer door en plaats het schaaltje in de oven voor 20-25 minuten. Het hele huis ruikt naar appeltaart! Dat is fijn de zondag beginnen...

Nummer 3: Bananenpannenkoekjes
Ik heb echt wel even zitten twijfelen over de nummer 3... Ik ben namelijk ook gek op wentelteefjes, maar toch winnen de bananenpannenkoekjes. Ik heb deze al eerder op mijn blog gezet, je vindt ze hier.

Je snapt misschien wel dat ik uitkijk naar de zondag ;-) Op deze manier is lijnen prima vol te houden. Je moet jezelf niet alles ontzeggen, verwen jezelf af en toe. Nog 5 weken tot aan de vakantie, ik ga nog even m'n best doen. Tot de volgende update!

Liefs Ellie


P.s: heb jij ook zo'n traktatie ontbijtje? Plaats vooral een reactie!

Geen opmerkingen: