dinsdag 2 juni 2015

Frozen yoghurt ijsjes

Heb jij die heerlijke rabarber-aardbeienjam al gemaakt die ik vorige week plaatste? Ja? Mooi! Nee? Nu doen! Dan kun je meteen deze heerlijke frozen yoghurt ijsjes maken. Dit recept is eigenlijk geen recept. Het is gewoon té simpel. Een leuk experiment wat weer heel goed heeft uitgepakt. En met het mooie weer in het vooruitzicht, zou ik maar gauw de keuken in duiken!


Frozen yoghurt ijsjes
met zelfgemaakte rabarber-aardbeienjam
300 ml magere yoghurt
2 flinke eetlepels rabarber-aardbeienjam
eventueel wat zoetstof of suiker

Meng de yoghurt met de jam. Roer het niet helemaal door, zorg dat het een beetje een gemarmerd effect houdt. Voeg eventueel wat zoetstof of suiker toe. Ik heb het niet gedaan omdat ik de jam zoet genoeg vind. Ook leuk (en lekker): voeg kleine stukjes verse aardbeien toe! Vul de ijsvormpjes en zet ze minimaal 1 nacht in de diepvries. Met deze hoeveelheid kun je ongeveer 6 ijsjes maken, afhankelijk van de grootte van je vormpjes.

Wil je meer inspiratie voor zelf te maken ijsjes? Kijk dan even op mijn pinbord op Pinterst.
Laat die beloofde zon maar komen... Enjoy!


Geen opmerkingen: