vrijdag 12 juni 2015

M'n koe is binnen!

'Je koe komt eraan!', was de titel van het mailtje welke ik afgelopen week ontving. Ongeveer 4 weken geleden kwam ik terecht op de website van Koop een Koe. Kreten als 'weten waar je vlees vandaan komt', 'goede prijs voor de boer' en 'onze koeien hebben een goed leven', spraken mij zeker aan. Daarnaast word ik gewoon heel blij van lekker vlees. En dan ook nog eens het gemak van geportioneerd vlees, thuisbezorgd en wel... Wij waren om! Dus bestelden we een koe. Koe 7779 Charolais, Baambrugge wel te verstaan. Nieuwsgierig over hoe en wat? Lees dan mee!

Hoe werkt Koop een Koe? Simpel! Je gaat naar de website www.koopeenkoe.nl en je klikt aan welke koe je wilt kopen. Je hebt 2 keuzes: een dubbeldoelkoe of een luxe koe. Een dubbeldoelkoe heeft zoals de naam al aangeeft 2 doelen: ze worden zowel voor de melk als voor het vlees gebruikt. De luxe koe is topvlees van echte vleesrassen. Ze geven meer biefstuksoorten en zijn dus een feest voor de roodvleesliefhebber.

Wij kozen voor de luxe koe. In het pakket zit 8,5 kilo vlees, goed voor 28 maaltijden! Ik kan me voorstellen dat je dat best veel vind. Maar je hoeft het hele pakket natuurlijk niet alleen te bestellen. Je kunt het ook prima delen met je buren/vrienden/familie. Alhoewel...het hele pakket past in één lade van je diepvries, met gemak!

Wanneer je de keus hebt gemaakt welke koe je wilt, moet deze eerst voor 100% zijn verkocht. Dan pas wordt de koe geslacht en laten ze het vlees ongeveer 2 weken rijpen. Je wordt constant op de hoogte gehouden per email wat er met je koe gebeurd. In het laatste mailtje staat wanneer je koe bezorgd wordt. Je hebt je voorkeursdag dan al aangegeven tijdens het plaatsen van de bestelling. Deze voorkeursdag kun je eenvoudig aanpassen door op een link te klikken in de email. Een dag van te voren krijg je een berichtje in welk tijdsblok je het transport kunt verwachten. In mijn geval was dat donderdagavond tussen 17.15 en 18.15 uur. Een tijdsblok van een uur, wat prima te doen is. Je moet natuurlijk wel thuis zijn, om zelf het pakket aan te nemen. De koe wordt met gekoeld transport geleverd, klaar om de diepvries in te gaan. Ook zit er een brief bij met tips en uitleg.

Wil je meer informatie over Koop een koe? Neem dan eens een kijkje op hun website. Ik ben heel nieuwsgierig naar de smaak van het vlees. De eerste hamburgers gaan vanavond al op de gril. En ik kan je nu al beloven dat je de komende tijd veel lekkere recepten kunt verwachten bereid met dit heerlijke vlees!

Geen opmerkingen: