dinsdag 5 juli 2016

Boerenschnitzel

Boerenschnitzel, weer zo'n recept waar ik fijne herinneringen aan heb. Soms gingen we het halen bij de plaatselijke cafetaria. Meestal met verjaardagen of andere feestdagen. Maar het was toch wel echt feest als mijn moeder het zelf maakte. Een grote pan met allerlei gekleurde groenten en een goed stuk vlees. Ik word er nog steeds blij van! Vandaag deel ik het recept wat ik van huis uit heb meegekregen. Lees je mee?
Boerenschnitzel
voor 6 personen
300 gram sperziebonen
300 gram wortelen
200 gram doperwten (diepvries)
2 uien
250 gram champignons
1 rode paprika
300 gram spekreepjes
gepaneerde schnitzels

Punt de sperziebonen en snij deze doormidden. Schil de wortelen met een dunschiller en snij deze in stukjes van 2 centimeter. Doe dit samen met de doperwten in een pan, voeg water toe totdat alles net onder water staat en kook de groenten 15 minuten.
Snij ondertussen de uien en paprika in stukjes en de champignons in kwarten. Zet een grote pan op het vuur en bak de spekreepjes aan. Voeg hierbij de uien, paprika en champignons. Laat dit alles zo'n 10 minuten bakken. Giet de groenten af en doe deze erbij. Meng alles door elkaar. Bak de schnitzels en serveer deze samen met het groentemengsel. 

Lekker met (nieuwe) aardappeltjes!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: