dinsdag 5 januari 2016

Met de billen bloot; update nmr 5

De kerstlampjes liggen weer op zolder, de broek zit weer wat strakker en de eerste werkweek van het jaar is weer begonnen. Kortom, de feestdagen zijn weer voorbij. Een goed moment om een blog te schrijven over mijn strijd tegen de kilo's. In het kader van goede voornemens... In mijn laatste bericht schreef ik dat ik de 85 kilo wilde halen voor de kerstdagen. Maar helaas, dat is niet gelukt. Terwijl ik goed op gang was, heb ik een zware decembermaand gehad. Hoe ik het nu weer ga oppakken? En wat nu mijn doel is? Dat lees je hier!
Ik ben gewoon gek op alle Sinterklaas en kerst zoetigheden... Chocoladepepernoten, kerstkransjes, marsepein, niets is veilig! Dat is één van de redenen dat ik mijn doel niet behaald heb. Op een gegeven moment denk je dan maar: in het nieuwe jaar pak ik het weer op! Herkenbaar? Dan is dít het moment om het ook écht te doen. Met deze gedachte liep ik gisterochtend door de supermarkt. Volkorenbrood (in plaats van luxe broodjes), light jam (in plaats van brie) en plakjes ontbijtkoek (in plaats van kerstkransjes). Ik merk aan mezelf dat de knop wel even om moet. Feit is dat als je de slechte dingen niet in huis haalt, je deze ook niet kunt opeten. Klinkt logisch toch? Dus bij de fruitafdeling bleef ik wat langer staan en dacht even aan dat lekkere receptje van de havermout met appel en kaneel.

Want naast alle ongezonde recepten op mijn blog staan er ook heel veel gezonde gerechten op. Ik neem nog wat bananen mee en wat diepvriesfruit, voor heerlijke smoothies. En jaaaa, verschillende soorten tomaten voor die lekkere Italiaanse tomatensoep. Als ik zo de supermarkt doorloop, weet ik dat het me weer gaat lukken. De eerste stap is weer gezet: nauwelijks ongezonde dingen in de kar, heel veel gezonde dingen in kar. Check! 

Tevreden loop ik terug naar de auto. Trots pak ik alle boodschappen thuis in de kasten. Het geeft nu al een goed gevoel... 's Avonds gaat er een salade mee naar het werk, in plaats van een bestelling te doen bij de plaatselijke cafetaria. Dit is mijn manier: meteen doen! Niet aan gaan modderen, maar een streep erdoor en meteen doorpakken. Dit werkt voor mij het beste.

Wat mijn doel nu is? Na mijn laatst behaalde doel van 90 kilo, ben ik in de decembermaand weer 3 kilo aangekomen. Ja echt waar, zo snel gaat dat bij mij. Maar ik weet ook, en dit heb ik al vaker gezegd, dat als ik mijn eetpatroon weer aanpas die kilo's er zo weer afgaan. Maar eerst weer naar die 90 kilo. Dan zitten de broeken weer wat fijner en zit ik lekkerder in m'n vel. Magische grens...
Ik ga m'n best weer doen en hou jullie op de hoogte. In de tussentijd? Deel ik heel veel lekkere en gezonde recepten met jullie. Want ik ben vast niet de enige met dit goede voornemen, toch?

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: