donderdag 21 januari 2016

Voor-je-het-weet-issie-op-Hachee

Ik heb iets heel doms... Ik heb geen foto kunnen maken van deze heerlijke stoofpot! Ik had gewoon de kans niet, echt niet, de pan was leeg voordat ik met m'n ogen kon knipperen! Dus ja, onderstaande foto van de lege pan is alles wat ik je kan laten zien. Misschien juist des te meer reden om hem te maken? Zodat je kunt zien hoe lekker hij eruit ziet. Want ik weet zeker, als ik alleen al het recept deel dan loop je al te watertanden. Dus bij deze, het recept voor de lekkerste hachee. Een recept die een lege pan en volle buikjes garandeert. Lees je mee?
Hachee
voor 4 personen
700 gram magere riblappen
3 eetlepels bloem
300 gram uienringen
2 teentjes knoflook, fijngesneden
4 kruidnagels
2 laurierblaadjes
flesje (winter)bier
1 runderbouillonblokje
1 plakje ontbijtkoek
olijfolie

Haal de riblappen 1 uur voordat het vlees de pan in gaat uit de koelkast om op kamertemperatuur te laten komen. Snij de riblappen in stukjes. Bestrooi het vlees met bloem. Verhit de olijfolie in een grote braadpan. Bak het vlees goudbruin en voeg de uien en knoflook toe. Blus af met een halve liter water en een flesje bier. Voeg de kruidnagels en de laurierblaadjes toe en laat het geheel ongeveer 3 uur zachtjes gaar stoven met de deksel op de pan. Roer af en toe door. Haal na 3 uur de deksel van de pan, zodat de saus kan indampen. Voeg het bouillonblokje en het plakje ontbijtkoek (in stukjes) toe en roer door de saus. Haal de laurierblaadjes en kruidnagels eruit en breng het geheel op smaak met wat peper. Ik hoef je niet te vertellen dat hachee heel lekker is met aardappelpuree en rode kool, toch? Eet smakelijk!

Liefs Ellie

P.s. als je dit recept gemaakt hebt, stuur je mij dan een foto? ;-)

Geen opmerkingen: