maandag 16 november 2015

Pinspiratie: Sinterklaas lekkernijen om zelf te maken

Prachtige herinneringen heb ik uit mijn kindertijd wat betreft Sinterklaas. Mijn ouders wonen aan het water waar de Sint het dorp binnen komt varen. Standaard aten we die dag macaroni (rare traditie, ik weet het) en maakten we alvast knutselwerkjes om 's avonds in de schoen te doen. Ook maakten we zelf pepernoten en speculaasjes. En nog steeds vind ik dat heel leuk om te doen. Maar je kunt in deze tijd natuurlijk veel meer maken dan alleen pepernoten. Dus ik ben op Pinterest gaan zoeken naar de leukste én lekkerste Sinterklaas lekkernijen die je zelf kunt maken. Met of zonder kinderen, het blijft leuk om te doen! Lees je mee?
Hoe leuk zijn bijvoorbeeld deze mini gevulde speculaaskoekjes?! Gemaakt in een mini cupcakebakblik. Hoe je dat precies doet, lees je hier.

En wat dacht je van deze pepernotencake? Deze ga ik zeker uitproberen! Een uitgebreide uitleg vind je hier.

Borstplaat! Pure nostalgie! En wist je dat je hier maar een paar ingrediënten voor nodig hebt? Appie heeft een goed recept voor deze lekkernij, die vind je hier.

Pepernotenrotsjes... Brenda bedenkt echt de leukste dingen, zo bewijst ze maar weer. Makkelijk om te maken, origineel resultaat. Kijk hier maar eens.

Een combinatie van cheesecake en speculaas, dat móet wel lekker zijn! Hier vind je hoe je deze goddelijke taart maakt.

Na alle zoete lekkernijen ook even een hartig hapje. Deze hartige banketletter is zeker een leuke variatie op z'n zoete broertje. Kijk hier.

Van deze speculaascupcakes loopt je toch het water in de mond? Hoe je deze maakt vind je hier.

Zoek je nog een lekker toetje voor het heiligavondje? Probeer dan deze Sinterklaastrifle! Hoe je hem maakt vind je hier.

Weet je nog dat ik een paar weken geleden het recept van pepernotentiramisu met jullie heb gedeeld? Als je die nog niet uitgeprobeerd hebt, zou ik dat zeker doen! Het recept vind je hier.

Al geïnspireerd geraakt om lekker aan de bak te gaan? Op mijn pinbord vind je nog veel meer leuke en lekkere Sinterklaas-ideeën!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: