woensdag 1 juni 2016

Groente omelet met kruidenkaas en ham

Vooral op de dagen dat ik vrij ben, kies ik niet gauw voor de standaard bruine boterham als lunch. Dan maak ik graag iets anders, zoals een pittige wrap met kaas of een omelet. Deze groente omelet met kruidenkaas en ham is een prima voorbeeld. Deze is superlekker! Daarnaast is hij snel klaar, makkelijk te maken en hij vult goed. Zo kom jij de middag wel door! Nieuwsgierig geworden? 
Lees dan gauw verder...
Groente omelet met kruidenkaas en ham
voor 1 persoon
3 eieren
scheutje melk
zout en peper
handjevol fijne soepgroenten
kruidenroomkaas
2 plakjes schouderham

Klop de eieren los met een scheutje melk, zout en peper. Voeg de soepgroenten toe en roer nogmaals door. Laat een niet te grote koekenpan goed warm worden en smelt een klontje boter hierin. Giet het eimengsel in de pan en bak de omelet aan beide kanten aan. Een omelet bak je niet te lang want hij mag nog zacht zijn van binnen. Leg de omelet op bord, leg de ham erop en besmeer het geheel met kruidenroomkaas. Vouw dubbel of rol op en genieten maar!

Ik heb altijd verse soepgroenten in de diepvries. Zo heb ik altijd wat bij de hand voor als ik deze omelet wil maken of een heerlijk pannetje zelfgemaakte groentesoep!

Liefs Ellie


Geen opmerkingen: