zaterdag 28 maart 2015

Aan tafel! - 3

Vandaag laat ik jullie alweer de laatste paastafel zien in deze serie van drie. Als je aan Pasen denkt, denk je van oudsher aan de kleur geel. Ik heb vandaag een tafel gemaakt met geel als hoofdkleur, aangevuld met allerlei felle kleurtjes. De basis is wederom het witte papieren tafelkleed en wit servies. De 'placemats' zijn gekleurde (knutsel)A4-tjes, simpeler kan niet! Al nieuwsgierig geworden? Kijk dan snel mee.




Traditioneel geel
Typische paasservetten, felgekleurde glazen, leuke drinkflesjes en natuurlijk verse bloemen. Meer heb je niet nodig om je paastafel in deze stijl aan te kleden. Her en der heb ik wat chocolade eieren en paashaasjes gelegd, dit past er qua kleur perfect bij! 

De kleine glazen drinkflesjes met sterretjes komen van de Hema. Hier heb ik gewoon alleen een simpel drinkrietje erin gedaan, maar je zou hem ook kunnen versieren op deze manier, hoe leuk is dat!? En tja, het bestek... toch 'gewoon' naast het bord dit keer. Dit heb ik extra gedaan omdat de servet zo beter tot z'n recht komt en omdat er gewoonweg precies een plekje over is op de placemat hiervoor.


Nogmaals, bloemen mogen bij mij op tafel niet ontbreken, zeker niet met Pasen. En wat is er traditioneler dan narcissen... Ik heb ze hier in kleine flesjes gerangschikt, in combinatie met roze tulpen. De kaarsjes heb ik neutraal gehouden, een glazen houdertje met waxinelichtje. Anders wordt het wat mij betreft net té bont. Staat supergezellig, toch? Helemaal klaar voor een heerlijk Pasen.

Welke van de drie tafels past het beste bij jou?

Geen opmerkingen: