vrijdag 27 maart 2015

Aan tafel! - 2

Zoals beloofd vandaag de tweede gedekte paastafel. De basis is hetzelfde en toch is het een hele andere tafel geworden dan gisteren. Deze keer gedekt voor 2, in verschillende roze tinten, voor een romantisch (champagne)ontbijtje.


Met een leuke DIY en een aantal 'ongewone' accessoires maak je al snel een gezellige tafel.
Kijk je mee?
Romantisch roze
Ik ben gek op roze. Het is dat mijn wederhelft hier nou niet bepaald dol op is, anders zou deze kleur zeker meer in ons huis voorkomen. Een roze gedekte tafel kan hij wel prima mee leven, dus dan leef ik me maar op die manier uit. Bij deze tafel heb ik een combinatie gemaakt van het papieren witte tafelkleed in combinatie met zacht roze ronde placemats en roze accessoires.

Zoals ik gisteren al zei, ik vind het leuk om iets met het bestek te doen. En dat kan heel simpel, zoals hier: roze lintje, takje buxus en een label = toch even anders. Op de label kun je natuurlijk verschillende boodschappen kwijt. Ik heb gekozen voor 'Vrolijk Pasen', maar denk ook eens aan de namen van je gasten voor de tafelschikking.


'Beter goed gejat, dan slecht bedacht' hoor je wel eens. Dit 'paashaas-ei' heb ik gezien op Pinterest en is absoluut niet moeilijk om te maken. Je vouwt een servetje smal op en vouwt hem om het ei. Zorg hierbij dat de oren even lang worden. Lintje erom en klaar! Ik heb het ei verder gewoon wit gelaten, maar je zou hem ook kunnen versieren met wiebeloogjes en een snuitje.


Naast de bloemetjes, kaarsjes en servetten waar je de tafel mee aankleed, hou ik ook van accessoires die je misschien niet meteen op een gedekte tafel zou verwachten. In dit geval de konijntjes en de pompoenetjes. Het geeft wel een extra feestelijk voorjaarssfeertje, vind je niet?


Morgen tafel nummer 3, de laatste in de rij. Raak je al een beetje geinspireerd?

Geen opmerkingen: