woensdag 14 september 2016

Kies je quiche!

Komend weekend vier ik mijn verjaardag. En dat betekend dat ik al dagen van voren aan het bedenken ben welke lekkere hapjes ik ga maken. Één onderdeel is standaard: ik maak altijd een quiche. Het is volgens mij geen geheim meer dat ik hier dol op ben. Je kunt er alles in kwijt, je ruimt op deze manier je koelkast op. Ook bij de visite valt het altijd goed in de smaak en je kunt een quiche prima van te voren maken. Allemaal voordelen dus! Daarom vandaag de 5 lekkerste quiches van mijn blog op een rij. Welke quiche kies jij?
Spaanse quiche
We beginnen met mijn favoriet! Deze Spaanse quiche is lekker pittig door de chorizo die er in zit. De keuken ruikt er heerlijk door! Hier vind je hoe je deze Spaanse variant maakt.

Quiche met kip
Dit was zo'n typisch gevalletje van kijken wat er nog in de koelkast en diepvries lag en daarmee een quiche maken. Wat heel goed uitpakte! Deze quiche met kip is een blijvertje.

Mini quiches
Ook leuk én lekker zijn deze mini quiches. Ik maakte deze vorig jaar voor vaderdag. Zo heeft iedereen z'n eigen mini quiche, vooral voor de kinderen heel leuk.

Quiche met broccoli en geitenkaas
Vroeger lustte ik echt geen broccoli! Smaak veranderd door de jaren heen, zeggen ze. En dat blijkt. Want vooral in deze quiche in combinatie met geitenkaas is dit een winnaar. 

Lentequiche met spinazie
Ik maakte deze quiche afgelopen Pasen voor bij de paasbrunch. En alhoewel niet iedereen gek is op spinazie, was deze lentequiche toch zo op. Het proberen waard?!

En, welke quiche kies jij?

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: