zondag 13 november 2016

6x Sinterklaasrecepten

De Sint is weer in het land! Als kind vond ik dit de leukste en spannendste tijd van het jaar. En stiekem nog steeds wel... Vroeger bakten we in deze tijd van het jaar extra veel. Pepernoten, speculaas, banketletters, noem het maar op! Op mijn blog heb ik al een aantal Sinterklaasrecepten met jullie gedeeld. Deze heb ik vandaag op een rijtje gezet, als aftrap voor de komende Sinterklaasweken. Dat er nog veel lekkere recepten bij mogen komen!
Pepernoten tiramisu
Een ideaal toetje omdat je het van te voren kunt maken en het eindresultaat is meer dan de moeite waard!

Nieuwsgierig hoe je dit hemelse toetje maakt? Dat lees je hier.

Kruidnootjes
Als je eenmaal je eigen kruidnootjes heb gebakken, dan wil je niet anders meer! 

Je leest hier hoe je ze maakt!

Hartige banketletter
Naast alle zoete lekkernijen is deze hartige banketletter een fijne afwisseling!

Deze letter is gevuld met gehakt en allerlei lekkere kruiden. Ik laat je hier zien hoe je hem maakt.

Chocoladeletter versieren
Duik (met je kinderen) de keuken in en versier je eigen chocoladeletter!

Je kunt helemaal uitpakken met boetseersel van marsepein, sprinkel en pepernoten. Maak 'm zoals jij het wilt! Ik maakte hem zo.

Warme chocolademelk
Vergeet de kant-en-klare pakjes en zakjes en maak je eigen chocolademelk. Heerlijk en niet moeilijk! 

Ook lekker: voeg wat speculaaskruiden toe Ik maakte deze variant op deze manier.

Kruidnoten cheesecake
Oooohhh en deze kruidnoten cheesecake móet je gewoon proberen! 

Hij is echt zo lekker! En niet moeilijk te maken. Kijk hier maar eens.

Blijf mijn blog in de gaten houden de komende weken, voor nog meer heerlijke Sinterklaasrecepten!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: