woensdag 25 mei 2016

Frietjes van zoete aardappel uit de airfryer

Heb jij hem al gespot? Een airfryer bij de Action voor slechts 5 tientjes! Omdat de originele best aan de prijs is, was dit voor mij reden genoeg om hem te kopen. Ik heb hem nu al een paar keer uitgeprobeerd en ik ben dik tevreden. Hij is snel op temperatuur, geen last van een frituurlucht en je gebruikt geen tot weinig olie. Vandaag heb ik frietjes gemaakt van zoete aardappel. Het is zó simpel en toch zó lekker dat ik het graag met jullie deel! Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw verder!
Frietjes van zoete aardappel
voor 2 personen
1 grote zoete aardappel
olijfolie
zout

Schil de zoete aardappel en snij deze in frietjes. Laat de frietjes minimaal 1 uur in koud water staan. Langer mag ook, zo kun je de frietjes al ver van te voren al klaar maken. Haal ze uit het water en dep ze goed droog met keukenpapier. Besprenkel met wat olijfolie, zorg dat alle frietjes hiermee bedekt zijn. Doe de frietjes 20-25 minuten in de airfryer. Schud ze elke 10 minuten even om. Ze zijn klaar als ze mooi gekleurd zijn. De frietjes blijven wel wat zacht. Bestrooi met een beetje zout. Ik serveerde de frietjes met wat rucola en een heerlijke gehaktbal.

Ik heb de frietjes in 2 kleinere porties gebakken. Zo weet je zeker dat elk frietje echt gaar wordt.
Ik ga me even verder inlezen over de mogelijkheden van de airfryer. Dus je vindt hier binnenkort absoluut meer heerlijke recepten hiervoor!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: