zondag 11 juni 2017

Wraps met kip en zelfgemaakte salsasaus

Dit recept valt absoluut onder de noemer 'makkelijke maaltijd'. Simpele ingrediƫnten en snel klaar. Nog een voordeel: je kunt het helemaal naar je eigen smaak afmaken. Ik maak deze wraps met kip en zelfgemaakte salsasaus regelmatig en had eigenlijk helemaal niet in de gaten dat ik hem nog niet op mijn blog had staan! Hoogste tijd dus... Lees je mee?
Wraps met kip en zelfgemaakte salsasaus
600 gram kipfilet
1 flinke teen knoflook
1 rode peper
1 theelepel komijn
sap van een halve citroen
scheut olijfolie
1 ui
1 rode paprika
zout en peper
creme fraiche
een handje rucola
4 wraps

Voor de salsasaus
1 blikje tomatenblokjes
1 rode peper
1 teen knoflook
1 theelepel komijn
sap van een halve citroen
zout

Snij de kipfilet in reepjes. Maak een marinade van de olijfolie, citroensap, fijn gesneden peper en knoflook en de komijn. Doe hier de kipreepjes in en laat minimaal een half uur staan. Langer mag natuurlijk ook. Snij ondertussen de ui in ringen en de paprika in reepjes.
Zet een grote pan op het vuur en bak je kipreepjes aan. Voeg de ui en de paprika toe en laat alles op een laag vuur gaar worden. Breng op smaak met zout en peper.
Ondertussen kun je de salsa maken. Doe de tomatenblokjes, de fijngesneden peper en knoflook, de komijn en het citroensap in een blender en laat draaien tot een gladde saus.

Warm de wraps een minuutje op in de magnetron. Maak nu je wrap zoals jij het wilt. Ik vind hem lekker met alles erop en eraan. Ik doe eerst wat creme fraiche op de wrap, dan wat rucola, een schep kip erboven op en afmaken met de salsa.

Eet smakelijk!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: